Vanaf 4 november zijn wij gesloten voor het winterseizoen.
Voor groepsaanvragen blijven we wel beschikbaar! Neem gerust contact met ons op via info@veluwespecialist.nl of bel 085 - 0645245 om de mogelijkheden te bespreken.

Veelgestelde vragen


Staat jouw vraag er niet bij? Aarzel dan niet en neem contact met ons op, wij helpen je graag verder!



    Vragen over activiteiten
  • Hoelang duren de activiteiten?

    De tijdsduur van een activiteit hangt af van het gekozen vervoersmiddel. Sommige vervoersmiddelen verhuren we voor een hele dag (09:30 tot sluit). Andere vervoersmiddelen verhuren we in bepaalde tijdsblokken. De tijden en mogelijkheden zijn te vinden bij de activiteit.

  • Moet ik binnen de aangegeven tijdsduur weer terug zijn?

    Ja, heb je bijvoorbeeld voor het ochtendblok gereserveerd dan kan het zijn dat de materialen in de middag opnieuw verhuurd zijn. Vandaar dat wij je vragen om op de aangegeven tijd uiterlijk weer terug te zijn. In de routes zijn verschillende horecagelegenheden meegenomen, in de tijdsplanning is ook rekening gehouden met meerdere stops.

  • Kan ik activiteiten met elkaar combineren?

    Dit wordt heel veel gedaan. Zeker ook met familie/vriendenuitjes; zie als voorbeeld de mogelijkheden bij de groepsuitjes. Heeft u een vraag over andere combinaties of dat het zal passen in uw tijdschema neem dan gerust telefonisch contact met ons op. Wij helpen u graag verder.

  • Kan ik een activiteit van de Veluwe Specialist combineren met een overnachting?

    Ja, de Veluwe Specialist heeft contacten met meerdere hotels, campings, bungalowparken, groepsaccommodaties en B&B's.
    Klik hier voor de hotels.
    Klik hier voor de campings en bungalowparken.
    Klik hier voor de groepsaccommodaties
    Klik hier voor de Bed & Breakfast's

  • Kan ik een activiteit met een lunch bijboeken?

    Al onze (fiets)routes gaan langs diverse horecalocaties, waar u eventueel een lunch kunt gaan nuttigen. Voor groepen hebben wij de mogelijkheid om een lunchbuffetje bij te boeken. Dit kan bij de vestiging Harderwijk of Uddel. Als u dit wenst neemt u dan telefonisch contact op of via aanvragen@veluwespecialist.nl

  • Kan ik zelf eten en drinken meenemen voor onderweg?

    Ja, het is uiteraard toegestaan om je eigen eten en drinken mee te nemen. Leuk om onderweg ergens te gaan picknicken!

  • Mag ik onderweg wisselen van voertuig?

    Als je een combinatie hebt gemaakt van verschillende materialen zoals E-choppers en E-Loopfietsen ben je vrij om onderling te wisselen. Je zit niet vast aan één voertuig. Houd er dan wel rekening mee dat je voor beide materialen de formulieren invult. Let wel op: voor de E-chopper dien je een geldig rijbewijs en/of brommercertificaat te hebben.

  • Kan ik materialen ook voor meerdere dagen huren?

    Tandems, E-bikes, normale versnellingsfietsen, kinderfietsen, elektrische bakfietsen en ouder-kind tandems zijn voor meerdere dagen te huur. De overige materialen worden alleen per dag of dagdeel verhuurd.

  • Verkopen jullie ook fietskaarten met daarop de fietsknooppunten?

    Jazeker, je hebt bij ons de mogelijkheid om Falk fietskaarten aan te schaffen. Dit is een kaart van de hele Veluwe.


  • Vragen over reserveren
  • Moet er vooraf gereserveerd worden?

    Om teleurstelling te voorkomen raden wij je aan vooraf online te reserveren.

  • Hoe kan ik reserveren?

    Je kunt reserveren door online de activiteit aan te klikken en op de knop reserveren te klikken. Hier volgt een invulschema, waarbij exact de voorraad naar voren komt. Zo weet je precies of er nog beschikbaarheid is voor je gewenste activiteit en kan je deze direct boeken en betalen. Vervolgens ontvang je een bevestigingsmail van de reservering.

  • Kan ik meerdere activiteiten te gelijk reserveren?

    Ja, je kunt de eerste activiteit in je winkelmandje zetten om vervolgens een tweede activiteit er bij te zetten. Zo kan je bijvoorbeeld als je voor 20 mensen wilt reserveren een combinatie maken tussen 10x E-chopper rijden en 5x tandem.

  • Kan ik een activiteit ook in optie plaatsen?

    Dit is niet mogelijk. Wanneer je er zeker van wilt zijn dat je activiteit beschikbaar is zal je dit moeten reserveren.

  • Ik wil graag reserveren voor de avond, kan dat?

    Onze standaard openingstijden zijn van 09.30 uur - 17.30 uur. Bij een minimale besteding is het voor ons mogelijk om langer open te blijven. Neem hiervoor altijd contact op voor een op maat gemaakt voorstel.

  • Kan ik mijn activiteit annuleren?
  • Ik kom met minder personen. Kan ik daar nog iets aan doen?
  • Gaat de activiteit door bij slecht weer?

    Al onze activiteiten gaan bij regen gewoon door. Alleen bij noodweer, zoals hagel, onweer of zware windstoten kiezen wij er voor om de activiteit niet door te laten gaan. Wij zullen dan zelf contact opnemen en een oplossing aanbieden. Zo lang je niks van ons hoort zal de activiteit dus gewoon door kunnen gaan. Check voor meer informatie onze algemene voorwaarden.

  • Hoe reserveer ik met mijn Social Deal code?

    Heb je een code via Social Deal ontvangen? Reserveer dan via: www.veluwespecialist.nl/socialdeal

    Kies eerst een vestiging en een datum. Vul hierna je gegevens in om een reservering te plaatsen. Wil je meer bijbestellen? Maak hiervoor een losse reservering via de homepagina.


  • Vragen over betalen
  • Hoe kan ik betalen bij de Veluwe Specialist?

    Je kan bij ons per pin of iDEAL betalen, wij nemen geen contante betalingen aan. Wanneer je van tevoren reserveert kan je alleen via iDEAL betalen en is het niet mogelijk om op locatie te pinnen. Indien je niet van tevoren wilt betalen kan je alleen op de dag zelf reserveren en betalen per pin bij aanvang van de activiteit. Voor Belgische of Duitse klanten is er de mogelijkheid om te betalen met Bancontact/MisterCash of GiroPay.

  • Hoe maak ik een iDEAL betaling?

    Direct na het reserveringsschema wordt je doorverwezen naar de iDEAL betaling. Kies jouw bank en je kunt de betaling hiermee starten. Ondertussen ontvang je een bevestigingsmail van de reservering en op het moment dat de betaling is verwerkt ontvang je hier ook een betalingsbevestiging van.

  • Wat is de minimale besteding?

    Wanneer je een activiteit wilt boeken is de minimale besteding de prijs die je minimaal betaalt om het arrangement te kunnen boeken.


  • Vragen over locatie
  • Waar is de Veluwe Specialist gevestigd?

    De Veluwe Specialist is gevestigd in Garderen, Harderwijk, Otterlo en Uddel. De adresgegevens zijn te vinden op onze contactpagina.

  • Waar kan ik parkeren in Garderen?

    Bij de Veluwe Specialist in Garderen kan je parkeren bij de kerk in het dorp (niet op zondag) of bij het Dorpshuis de Wardborg. Beide parkeerplaatsen zijn gratis

  • Is er gelegenheid om naderhand te barbecueën?

    Bij onze locaties in Uddel en Harderwijk hebben wij een groot terras waar je met grote groepen gezellig kan barbecueën. Dit kan al vanaf 20 personen. Klik hier voor de BBQ arrangementen.

  • Is er een kleedruimte aanwezig?

    Bij alle locaties zijn toiletruimtes, waar het mogelijk is om even om te kleden.

  • Is er een invalide toilet aanwezig?

    Helaas hebben wij op geen van onze locaties een speciaal invalide toilet.

  • Kan ik ook gebruik maken van horeca op locatie zonder dat ik een activiteit heb gedaan bij de Veluwe Specialist?

    Bij de locaties in Garderen en Harderwijk hebben wij een Fietscafé waar je altijd plaats mag nemen voor een lekkere kop koffie/thee met wat lekkers!

  • Waar kan ik parkeren in Otterlo?

    Achter de Veluwe Specialist is een groot weiland wat beschikbaar is gesteld door ondernemers van Otterlo. Hier mag je vrij parkeren.


  • Vragen over legitimatie
  • Moet ik mij bij de Veluwe Specialist legitimeren?

    Ja, bij aanvang van de activiteit dien je jezelf te legitimeren.

  • Wat moet ik meenemen als ik iets huur bij de Veluwe Specialist?

    Wij vragen je altijd om een kopie te maken van een identiteitskaart of rijbewijs. Dit is een vorm van borg. Wij gebruiken hierbij covers, zodat alleen de gegevens worden gekopieerd die wij wettelijk mogen kopiëren. Daarnaast vragen wij bij sommige activiteiten een borg. Dit staat altijd bij de activiteiten vermeldt. Als laatste vinden wij het natuurlijk fijn als je je goede humeur meeneemt!


  • Vragen over groepssamenstelling
  • Wat is de maximale groepsgrootte?

    Er is geen maximale groepsgrootte. Wil je reserveren voor meer personen dan onze online voorraad aangeeft? Neem dan contact met ons op, dan gaan we samen kijken naar de mogelijkheden.

  • Wat is de minimale groepsgrootte?

    Activiteiten zijn bij ons te boeken vanaf 2 personen. De mountainbikes, e-bikes en normale fietsen zijn te boeken vanaf 1 persoon.

  • Kan ik ook voor een bedrijfsuitje bij de Veluwe Specialist terecht?

    De Veluwe Specialist is voornamelijk gericht op particulier en kleine bedrijfsuitjes. Voor de grote aanvragen werken wij nauw samen met SOS Events. SOS Events is bekend om haar maatwerk en grote aanbod van activiteiten. Voor een bedrijfsuitje op maat kan je dus ook contact op nemen met SOS Events. Dit kan door te bellen naar 0577-401506 of een e-mail te sturen naar sos@bedrijfsfeest.nl. Wil je vast een impressie opdoen van het aanbod van SOS Events? Klik dan hier.


  • Vragen over cadeaubonnen
  • Kan ik de activiteiten van de Veluwe Specialist ook cadeau doen?

    Ja, de Veluwe Specialist beschikt over een cadeaubon! Er zijn verschillende geldbedragen beschikbaar. De ontvanger kan dan zelf bepalen welke activiteit hij/zij kiest. Zo kan je bijvoorbeeld een E-chopper tour voor 2 personen cadeau doen! Je kunt de cadeaubon hier bestellen.

  • Hoelang is een cadeaubon geldig?

    De cadeau bon is van af het moment van betaling 2 jaar geldig.